Ska vara duktig och blogga:)

Idag så var jag och Astra med på parellidag nere i paddocken. Först last tränade vi lite och tant var jätte duktig! Sen så fick hon gå över presseningen, lastpallen och miljöträna lite med en pilatusboll mm. Senare på kvällen gick jag till Ropper och red lite på rundbanan, Ropper var jättefin:)
I skritten gjorde vi mkt skolor och skänkelvikningar, i traven jobbade vi med tempoväxlingar och i galoppen med ställning, tempoväxlingar, förvändgalopp och byten. Ropper markerade ingenting idag:)
Bilder kommer:)


Kommentarer
Postat av: my

sv; Jaha, vad kul! :)
Ägaren som har han nu heter Sara och han står i Sundsvall. Eller en mil utanför ungefär. Jag tror inte att det var hon som köpte han från "er" då hon fick honom för 1,5 år sedan tror jag. Hon kan inte rida honom i form och sånt för hon har inte ridit så länge tror jag. Så det är därför jag rider honom för att han ska få arbeta då han verkligen tycker om det! Han mår nog jättebra! Jag ser då inte på honom att han mår dåligt haha :) Han är en liten bestämd herre som verkligen testar sin ryttare! Jag ska sluta rida honom då det ser ut som om jag ska få en egen ponny så jag försöker leta efter en ny som kan "ta över". Eftersom han behöver någon som är tuff och bestämd då han gärna vill gå dit han vill och om jag vill något annat försöker han komma undan med att kasta sig och småresa sig. Men säger man till på skarpen lyssnar han.

Var det du som utbildade honom eller var det någon annan? För han är väldigt välutbildad och vore det inte för märkningen på halsen skulle jag aldrig trott att han var travare!

2013-03-05 @ 11:17:03
URL: http://monkiapa.blogg.se/
Postat av: my

Sv; okej :)
Jo det skulle ni nog kunna tror inte det är något problem med de men kan höra med ägaren. Vart bor dudå? :)

Svar: supersnällt om du gör det. jag bor i bergsåker i sundsvall:)
astraropper.blogg.se

2013-03-08 @ 18:21:41
URL: http://monkiapa.blogg.se
Postat av: My Nordqvist

Sv; hon sa att du såklart får komma :) jaha så nära. Han står i sörberge vid macken om du vet vart de är :)

2013-03-10 @ 13:16:10
URL: http://mynordqvist.se/




Kom ihåg mig?

)





Trackback
RSS 2.0