Presentation

Jag heter Emelie och är 14 år (snart 15) och bor i bergsåker. Jag älskar djur speciellt hästar, första gången jag satt på en var när jag var 3år och jag har ridit på ridskola sedan jag var 7. Jag har 2 egna hästar, hönor, 3 ankor, massa kor, 4 katter och kattungar+ lite andra djur. På fritiden så är jag i stallet, med kompisar och med dom andra djuren. Jag kommer skriva om min vardag och hästar:)
Om mina hästar:
Lite info om Astra:

Namn: Astra spar 83-2503
ras: Gotlandsruss
född: 17/5 1983
kön: sto
färg: Brun
m.höjd: 122cm
e: Ran 218
u: Chita spar 11053-77
Astra är född på Lojsta hed och har haft 3 föl.
Jag har haft henne i 6år till sommaren och hon var min första ponny, Astra är väldigt snäll och lugn men tycker det är kul att springa fort! Hon kallas oftast för Tant, Tantis, lill tanten, liten, älskling eller bäbis.
Eftersom jag inte kan rida på henne så tricktränar,miljötränar, showmanshiptränar, NH-tränar jag henne. Motionen får hon iform av promenader, tömmkörning,longering eller ridning av medryttaren Ebba (4år) och hennes mamma som har Astra 2 dagar i veckan.
Astra kan hoven, puss, kindpuss, kram, tack och ligg tränar vi på.
lite info om Ropper:

Namn: Ropper B
ras: Kwpn (Holländskt varmblod)
född: 6/6 1998
kön: valack
färg: Fux
m.höjd: 168cm
e: Boreas
u: Geza
Jag har inte haft Ropper så länge endast 3 veckor. Ropper är en snäll och pigg herre som gärna vill att det ska gå fort! Han importerades från holland när han var 9 och då köpte Maja honom och vi köpte honom av Maja. Han är utbildad till L:A dressyr och har gått 1.20 hoppning.
mina fina <3

Kommentarer




Kom ihåg mig?

)





Trackback
RSS 2.0